Att älska alla årstider – jag är lyckligt lottad!!

Jag har så undrat och funderat varför folk är så negativa mot hösten/vintern och jag igen bara väntar på dessa årstider… Men igår kom jag fram till att vad bryr jag mig om vad andra tycker – jag kände mig FANS SÅ LYCKLIGT LOTTAD AV ATT JAG VERKLIGEN DJUPT KÄSNLOMÄSSIGT ÄLSKAR ALLA FYRA ÅRSTIDER!!!

Se nu på dendär bilden där ovanför. Känner ni den härliga doften av gulnande blad, våt kallfuktig mark, värmen av hösten solstrålar, den lite kyliga luften, den tystnad som bara hösten kan frambringa (kanske då naturen långsamt lägger sig till vila) !! UNDERBART!!!

Jag har alltid älskat när hösten börjar närma sig. Ofta har det samtidigt varit början på en ny säsong annors också – skolan började, man fick se sina kompisar, man fick ny ren prydlig penal och pennor/suddgummin, man cyklade till skolan för att mötas av en rolig dag, studierna började med nya intressanta ämnen osv osv. Kanske min älskan för hösten kan också bero på mina fina erfarenheter av skolan – har alltid älskat att gå dit – då hösten blev aldrig något negativt för mig (som jag kan tänka mig att det blev för sådana som hatade/inte tyckte om skolgången)…

Så nu dessa morgnar då solen stiger lite långsammare, ljuset på hela dagen är lite sådär gult redan – så känner jag mig ivrig för något nytt, för de härliga nya dofterna, för de härliga mysiga höstkvällarna hemma då det är mörkt och stormar ute och inne sitter man med tända ljus och nybakade semlor… Jag märker att jag har en iver i kroppen som värmer där någonstans i hjärteregionen och jag bara småler då jag kör till jobbet :)

Å såhär är det med alla årstider för mig. Efter att jag om några veckor blivit less på hösten och klagar på det dålig vädret, så OJ vad jag kommer att börja vänta på första snöfallet!! Å efter en lång vinter… på snön som smälter så det droppar och gräset som börjar komma fram…

Ja, det ville jag bara konstatera såhär kort ;)

Att jag är lyckligt lottad som älskar alla årstider – so deal with it :)

 

2 thoughts on “Att älska alla årstider – jag är lyckligt lottad!!”

  1. Tjaa, i hear ya, men OK om det HADE varit en rejält het sommar. DÅ hade jag välkomnat höstens krispiga luft. Men nä, jag saknar nog bara värme, hetta, sooool. Skall bli kanon att åka till Spanien i september. Och som jag önskar att vi kunde bo på varmare breddgrader.
    Men men smaken är som baken.

    1. Jo, det var just det jag liksom lite tänkte igår. När jag så alltid försöker få alla att förstå mig å se det fina med hösten och övertalade att börja älska hösten så mycket som jag – men igår kom jag faktist på att vafö måst nu alla det – JAG älskar hösten :) Heheee! Jag förstår nog mig också på alla som vill ha en het sommar – alla vill ha det de älskar mest – och när man int kan påverka detdär goddamn vädret ;)

Kommentera

