Stockholm och ett slut på semestern

OJOJ vad resan till Stockholm gick fort i år! Känns som om vi varit på en vanlig kryssning och inte en natt också där! Månne det var för att pojkarna redan är så stora att det är lugnt att fara med dem och så roligt att ”time flies when you are having fun”?!

Förra året var ju pojkarna ännu såpass små och sov första gångerna tillsammans att jag var för det mesta internt nervös och stressad över hur allt sku gå att minuterna släpa sig fram – fast jag hade också nog roligt, resan bara kändes längre!

Nu var det lek i springbrunnar…

…och myspys med natisagaläsning:

 

Nu är jag då tillbaks på jobb – och tycker att det är kiva. Jag har ju kommit på insikten här för nåt år sedan att jag är nog mycket mer en jobbperson än en semesterperson. Förstås behövs semester för att ladda batterierna och det är riktigt skönt att kunna göra vad man vill när man vill – och inte behöva fundera på att vakna tidigt eller liknanden. Men sen är det härligt när jobbet börjar och man ”får” använda kalender och listor osv. Detta är säkert ett tecken att jag är någonsorts rutin-människa, som skall ha struktur och mål i sitt liv för att njuta till fullo. Ni alla som känner mig vet ju hur jag tycker om att vara i tid, planera och flanera :)(Hmm… listor anyone? 4 kalendrar anyone? ;) = mitt arbetsbord/vägg…

 

 

 

 

5 thoughts on “Stockholm och ett slut på semestern”

  1. Jep Tove, tror att du aldrig kommit för sent! :) Eller har du? Inte för det, jag gillar också ordning och punktlighet. Kram

    1. Faktist Maja, så kom jag för sent till min nagellagare förra gången – hela 10 minuter sen!! Usch så jag kände mig dålig :) Hanibunny Maja, vi måst träffas här igen snart!! Kommer ni på skattjakten till Sjundeå om några veckoslut?

Kommentera

