Europakrisen

Hmmm… jag har funderat på dethär med Europakrisen… Land efter land verkar vara i trubbel. Politikerna i Finland debatterar stödpaket till dessa länder, tidningarna tutar ut om krisen, euron – faller/faller inte? osv osv.

Jag vet att jag är ekonom och kanske borde följa noggrannare med detta, men det har liksom inte alls påverkat mig eller någon jag känner ännu (eller kanske, vad vet jag?)… Mitt arbetsplats har det inte påverkat, inte Walthers heller.

Och det verkar ju inte gå så värst dåligt för Finland just nu, eller va? Rätta mig om jag har fel.

Borde man liksom börja lite fundera på sitt pengaanvändande och/eller tacka för varje dag man har med jobb/Bil/hemmet/resor osv? Eller är vi månne in-the-safe-zone på nåt sätt? Eller kommer det att krascha här också snart??

En blogg jag följer, en svensk flicka som bor på Korsika med sin familj (ååh, avis, på stället, inte familjen ;) – skrev helt jättebra idag om krisen och hur den påverkar där och hennes tankar. Annors också är hennes blogg härlig, bilderna underbara! Kolla här: http://frenchcreme.blogspot.co.uk/2012/07/krisen-och-optimisterna.html (just nu har hon nå fel på sin blogg, den brukar se finare ut ;)

EDIT: Det ovannämnda blogginlägget har tagits bort. Men hennes blogg är värd en visit: http://frenchcreme.blogspot.co.uk/

2 thoughts on “Europakrisen”

  1. Ja fan vet. Konstigt btw att man de facto inte är mer insatt trots att man som du säger är ekonom..
    Men jag undrar hur det går med finland när Nokia håller på att falla. Så mycket av den finska ekonomin hänger ju på det företaget.

  2. Jo, men så dåligt det redan gått för Nokia, så borde det ju redan ha synats hur det påverkar finska ekonomin.. tycker jag…? Eller kanske jag bara försöker trösta mig själv :)

Kommentera

