Semester börjat… nästan

Nåja, nu har pojkarnas och Walthers semester börjat – och underligt nog så känns det lite som om min också sku ha börjat – fast jag har en dötung/full arbetsvecka framför mig!

Men vi har tagit allt ut av de första semesterdagarna. Började med voffelkalas ute på bakgården på fredagen och pojkarna fick busa sikkemykke med Anna :)På lördagen tog vi metron, till pojkarnas stora glädje till Hagnäs torg och Saluhall. Riktigt störde att vi hade så mycket mat hemma, då man såg allt det underbara köttet och fisken i saluhallen. Inte riktigt tomhänta gick vi därifrån, ett bröd fick vi med oss :) Sedan på grillning till mummi och vaari, nam!!

Idag for vi till ”flygplansmuseet” – och det var huippu. Pojkarna och vi var helt förtjusta. OCH sen ännu till Borgbacken på eftermiddagen. Alex fick äntligen åka i lite mer maskiner OCH komma till Vekkula, och Max fick åka första gången i karuseller :)

Sjukt ljuvlig helg, och som kännts så lång då man haft så mycket att göra :)

På onsdagen far alla tre gubbarna till Kokkola, jag far först några dagar senare… Hmm… VAD skall jag hitta på med min ledig kvällar?? Bio, liggande och njuta av ett tyst hem…?? :)

1 thought on “Semester börjat… nästan”

Kommentera

