Bloggnovis

Jag testar blogg första gången. Har alltid så mycket jag vill skriva och bilder att visa – vet inte varför… Känns inte som om det är för att jag vill ”skryta” med mitt liv (barn/familj etc) eller att jag är exhibitionist – jag bara har en lust att visa och berätta. Och istället för att fylla allas Facebookar med fjanttiga kommentarer/statusar så tänkte jag pröva egen blogg. Och den som vill läsa får :) och även KOMMENTERA! :)

Jag är sådan som kan klaga ganska mycket, men ta inte mig på allvar. Har pessimism i blodet, något jag försöker motverka så gott det går. Fast jag har nog en tendens att hellre tro/tänka lite negativt om något jag väntar på (”hoppas det inte regnar på vårfesten” istf ”åh, härligt väder det kommer att vara på vårfesten”) så att jag inte blir hemskt ”let down” om det sen är dåligt…

OCH, min svenska tänker jag inte fundera på. Jag vill skriva ”fort” ned det jag tänker på, såsom jag skulle prata med er/bloggen – och då blandas det i mitt språk ganska mycket finska/engelska osv… :)

Jeee, det blir roligt med blogg!

Hmm.. är det månne lätt att ladda upp foton?? Hoppas, annars orkar jag nog int med detta ;)

8 thoughts on “Bloggnovis”

  1. Jee! Att skriva ner sina tankar är ett supersätt att lära känna sig själv och ”motverka” pessomism! ;) Härligt att få läsa dina juttun, skriv på bara! Puss!

    1. Heheee, joo, jättebra juttun blir det – samma som du hör av mig på telefonen ;)
      PS. jag ändra lite titeln, men adressnamnet är väl ännu detsamma?? Kan int rikit dethär ;)

    1. Jag är så blabla – pratar för mycket och ofta ;) Å nu här ;)
      Jag ändra namnet på bloggens titel, e int säker om adressen till sidan ändrades? Nä väl…? Jag kan int dethär ännu rikit ;)

  2. Hej, här har du en till som följer dig på bloggen! Kiva och lycka till!

  3. bra Tove! blir sugen på att börja blogga jag med! kommer kommentera så mycket att du kan kalla mej stalker heheee

Kommentera

